28 Ağustos 2014

Evde Koltuk Döşeme, Evde Koltuk Yenileme, DIY...


Eski evimizde çocukların odasında, döşemesi güneşten ağarmış İkea'dan alınma ikili bir koltuk vardı.Yeni evde onu döşemesini değiştirerek balkonda kullanmaya karar verdim. Önce internette uzuuun araştırmalar yaptım koltuk nasıl döşenir, nasıl kaplanır ya da nasıl koltuk örtüsü dikilir diye.Yerli yabancı bazı kaynaklara ulaştım ,onları iyice inceledim, aklımda nasıl yapabileceğime dair bir takım fikirler oluştu. Kumaşı ortaya serip iş ciddiye binince gözümde büyüdü acaba vaz mı geçsem diye düşünmeye başladım.Kumaşı şöyle üstüne atar koltuğa yeni bir görünüm kazandırırım, örtü kaydıkça da düzeltirim dedim kendi kendime.Daha sonra en azından kolçaklara kılıf dikeyim oturma ve sırt kısmına örtüyü sererim, hadi sırt kısmını da kılıf şeklinde dikeyim v.s. derken sonunda gayet iyi bir iş çıktı bence ortaya. Koltuk döşeme zımbası işin ortalarında kırılmasa daha çabuk biterdi ama yarıdan sonrasınını kırık aletle tamamlamaya çalışmak beni bayağı bunalttı ama sonuca değdi.
Koltuğun ilk hali şu şekildeydi;


Kumaş olarak eski perdelerimi kullandım.



Kumaşı kolçakların üzerine koyup tahmini olarak nasıl keseceğimi planladım öncelikle sonra dikiş paylarını da hesaplayarak kestim direkt makina dikişi çektim.

Kolçakların ve arka kısmın kılflarını dikince şu hale geldi;





Oturma kısmının kumaşını düz olarak üzerine yerleştirdim, arkadan ve ön alt kısımdan koltuk döşeme zımbası ile sabitledim. Köşe kısımlar daha düzgün gözüksün diye oralara da ek parça yerleştirip zımbaladım.

  


Kırlentlerini de yerleştirince iç açıcı cıvıl cıvıl bir görüntü ortaya çıktı.



 




Hiç yorum yok: