29 Ağustos 2014

Duvar Posteri ile Dolap Kaplama, Balkon Dekorasyonu DIY...


Madem balkonumun doğa manzarası yok o halde doğa manzarasını ben balkonuma getiririm dedim ve orman , şelale manzaralı bir balkonum oldu:)
Daha dolabın siparişini vermeden önce aklımda vardı bu fikir. O yüzden dolabın kapaklarını düz ve tek renk olarak sipariş verdik.Şöyleki;



Dolabın büyük kısmını benim malzemelerim dolduruyor, boyalar, kumaşlar, ipler, boncuklar, dergiler v.s. İnsanı mutlu edecek rahatlacak bir resim seçmek istedim , internetteki uzun araştırmalarım sonunda  http://www.mykagitcim.com/asp/listgroup.asp?brand=Şelale&group=204 'dan resmimi sipariş ettim. Bu ürünlerde ihtiyacınız olan ölçüye göre özel üretim yapıyorlar. Örneğin 2.5m yükseklik x 2 m en = 5 m2 ürün sipariş ediyorsunuz.

Önce dolabın kulplarını çıkarttım, ürün boydan iki parça halinde gelmişti, yere serip arkasına duvar kağıdı yağıştırıcısını sulandırıp fırça ile sürdüm, merdiven ile yukarı çıkıp yukarıdan aşağıya doğru yapıştırdım.Tek başına yapmak biraz zor oluyor test edildi onaylandı:)  yanınızda bir yardımcı olursa daha iyi olur çünkü yukarıdaki yerleştirme ayarlamalarını yaparken alt kısım istem dışı dolaba yapışıyor, merdivenin tepesindeyken iki el ile hem kağıdın üst kısmını tutmaya çalışırken hemde altta yapışan yerleri dolaptan ayırmaya çalışmak oldukça zor oluyor:) Kağıt yırtıldı yırtılacak stresiyle zor da olsa yapıştırdım dolaba.Sonra dikkatli ve seri hareketlerle ve bir bez yardımı ile altında hava kabarcıkları kalmasın iyi yapışsın diye resmin üzerinden yukarıdan aşağıya doğru hafifçe bastırarak sıyırdım. İyice kuruduktan sonra da kapak açılma yerlerini maket bıçağı ile kestim ve fazlalıklarını aldım.
Manzaranın bütünlüğünü bozmasın ve farkedilmesin diye tam da uygun renkte bir kulp buldum İkea'dan.


Ve balkonumda istediğim manzaraya kavuştum...






1 yorum:

serpil dedi ki...

Aaaa agzim acik kaldi vallahi süper olmuş yorgunluğa degmis dogrusu, oh keyfini cikarin:)